به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

چند خبر از دنیای کامپیوتر

خدا پدر هکرها را بیامرزد!

باور کنید اگر روزگاری برسد که ایرانی جماعت توان کپی دیسک های نوری اعم از CD و DVD را از دست بدهد٬ تعداد خودکشی های دسته جمعی افزایش قابل توجهی خواهند داشت٬ چرا که پرداخت پول بیش از سه چهار هزار تومان برای هر CD برنامه بدتر از ابتلا به سارس٬ آنفلونزای مرغی٬ جنون گاوی و حتی آلزایمر خواهد بود. امید که این چنین نشود!

اما اتفاق جالبی که رخ داده است به سیستم کنترول دسترسی به محتوای دیسک های جدید نوری Blue-ray و HD-DVD مربوط است. این دیسک ها به سیستم محافظتی جدیدی تحت عنوان AACS تجهیز شده اند که امکان دسترسی غیر مجاز را به محتوای دیسک و نیز امکان کپی غیر مجاز را سلب خواهد کرد. خبر جالب تر اینکه کارایی این سیستم دسترسی توسط عزیزانی در آن سوی آبهای نیلگون بی تاثیر شده است. به بیان دیگر دوستان عزیز می توانند با دانلود نرم افزارهای جدید اختیار کپی کردن فیلمهای موجود روی این نوع DVD را در تعداد دلخواه در اختیار داشته باشند. شرکت های بزرگ هالیوودی تولید و توزیع کننده فیلم قرار است در سرمایه گذاری روی دیسکهای جدید تجدید نظر کلی انجام دهند. این اقدام جالب هکرها در شکستن حریم امنیتی این دیسکها قابل تقدیر و ستایش است چرا که شوک مختصری به شرکت های بزرگی همچون Sony, Toshiba, NEC, Microsoft, Dellو... را برای افزایش قابلیت های امنیتی این محصولات خواهد داد. باور کنید که اگر این دوستان قفل شکن ما نباشند٬ معلوم نیست این عزیزان چه محصولی به خورد ما میدهند.

Segate Maxtor

شرکت Segate میخواهد تا آن جا که مقدور است از نفوذ و محبوبیت نام Maxtor استفاده تجاری خود را ببرد. بر این اساس خبردار شدیم که هارددیسک های جدیدی وارد بازار شده که به Segate Maxtor معروف شده است. سازنده اصلی این هارددیسک ها Segate بوده و آن را با نام Maxtor در بازار توزیع کرده است. این اقدام Segate ما را به پنچ سال پیش و تصاحب Quantum توسط Maxtor می برد. در آن سال نیز شرکت Maxtor محصولات موقتی دوره گذار خود را با نام QMAX در بازار توزیع کرد و پس از مدتی نام Quantum را از خاطره های جمعی ما دور کرده و Maxtor را جایگزین آن کرد. درباره قیمت و کیفیت کلی این محصول جدید تحقیقات بیشتری انجام داده میشود. به نظر می رسد که کیفیت ای قطعه نسبتا جدید چیزی کم از Maxtor نداشته باشد٬ بالاخره Maxtor و Segate که در کنار هم قرار می گیرند٬ باید انتظار چیز بدی داشته باشیم.

آپدیت قبل از محرم

سلام بچه ها ببخشید که دیر آپدیت میکنم. من چند روزی اصفهان بودم و حالا چند روزی در حسینیه خواهم بود. شاید این آخرین آپدیت قبل از به پایان رسیدن دهه اول محرم باشد.

خبر زیاده٬ ولی وقت کمه..... just4balti که دیگه سنگ تموم گذاشته و میخواد معرفت و دوستی رو به حد آخر خودش برسونه. نمیدونم چرا این کارو میکنه و دوست داره بین بچه ها فاصله و تفرقه بیوفته. همه به همدیگر شک کنند و نتونن حرف دلشونو به همدیگه بزنن تازشم پس فردا روزی خواهد رسید که شناخته میشه و اون موقع است که خر بیار و باقالی بار بزن.....

خلاصه باید مواظب باشه که این کارایی که میکنه جنبه خبر رسانی داشته باشه.......

این نصف اون چیزایی بود که می خواستم بگم ولی به خاطر کمی وقت فعلا بای

ولی چند تا عکس میگذارم نگاه کنین.

نمایشگاه جیتکس و محصولات سونی اریکسون

سلام ببخشید که دیر کردم ولی با خبر های تازه اومدم این خبر ها به نمایشگاه Gitex Dubai برمیگرده که قبلا هم در موردش نوشتم.

سونی اریکسون با معرفی چندین محصول جدید خود جزو پرکارهای جیتکس ۲۰۰۶ بود. گوشی-واکمن های جدید این شرکت٬ نخستین محصولاتی بودند که با توجه به خصوصیت های منحصر به فرد خود٬ در غرفه این شرکت به چشم می آمدند. گوشی های W850i و W950i دو محصول جدید سری واکمن سونی اریکسون هستند. گوشی W850i علاوه بر امکانات استاندارد جالبی مانند دوربین٬ به فن آوری های جدید سونی اریکسون نیز مجهز است.

از جمله این فن آوری ها میتوان به Walkman Player 2.0 که سرویس جدیدی برای دانلود موسیقی است٬ و فن آوری Track ID اشاره کرد که به گوشی امکان می دهد مشخصات آهنگی را که در حال پخش است (مانند نام خواننده٬ نام آهنگ و نام آلبوم)٬  تشخیص و نمایش دهد. این گوشی بسیار باریک٬ ۴ گیگا بایت فضای ذخیره سازی و صفحه نمایش لمسی دارد. علاوه بر این ها٬ گوشی پیشرفته تر W950i به امکانات گوناگونی برای مرور صفحات وب و ارسال و دریافت ای میل مجهز است.

اما بشنوید از جدیدترین عضو سری K سونی اریکسون با نام K800i. این سری از گوشی ها به دلیل دوربین های قدرتمندشان معروفند و K800i نخستین گوشی ای است که برچسب Cyber-shot را بر خود دارد. این گوشی علاوه بر دوربین ۲/۳ مگاپیکسلی و انبوهی از امکانات مخصوص عکسبرداری٫ به فن آوری جدیدی برای وبلاگ نویسان مجهز است. توسط این ویژگی٬ کاربر میتواند تصاویر گرفته شده خود را مستقیما به کمک بخش وبلاگ سایت گوگل٬ به وبلاگ خود بفرستد.

گوشی های سری Z سونی اریکسون٬ همواره به دلیل طراحی زیبای خود مورد توجه بوده اند و اکنون٬ گوشی Z610i به این سری اضافه شده است. این گوشی 3G ظاهری براق و شکیل دارد و به دوربینی ۲ مگا پیکسلی مجهز است. صفحه نمایش این گوشی از فن آوری OLED بهره می برد.

و سر انجام گوشی هوشمند P990i مناسب کسانی که در امور تجاری فعالیت دارند٫ به نمایش گذاشته شد و نخستین گوشی ای به حساب می آید که به سیستم عامل Symbian 9.1 و پلت فرم نرم افزاری UIQ 3 مجهز است.

شرکت سونی اریکسون ابزار جانبی بسیار جالبی را برای گوشی های همراه خود به نمایش گذاشت. این ابزار٬ با نام MBW-100 در واقع یک ساعت مچی عقربه ای است که از طریق ارتباط بلوتوث با گوشی تلفن همراه کاربر مرتبط می شود. سپس هر بار که گوشی زنگ می خورد٬ نام یا شماره تماس گیرنده روی صفحه نمایش OLED کوچک ساعت (زیر عقربه ها) نمایش داده می شود و کاربر با فشردن یک دکمه میتواند از برقراری ارتباط انصراف دهد. این صفحه نمایش می تواند پیغام های متنی دریافتی را نیز نمایش دهد. در ضمن٬ این ساعت مچی سه دکمه کوچک هم روی خود دارد که توسط آن ها میتوان پخش موسیقی توسط گوشی را کنترول کرد. گفته می شود ساعت MBW-100 تا آخر سال جاری میلادی٬ با قیمت ۳۰۰ یورو (تقریبا ۳۶۰ هزار تومان) به بازار ارائه خواهد شد و با این گوشی های سونی اریکسون سازگار است.

K510i, K610i, K618i, K700, K800, V630, W710, W850, Z610, Z710

چند خبر و یک قرآن

ابتدا چند خبر کوتاه

سرانجام انتظار آن دسته از کاربرانی که منتظر نسخه جدید نرم افزار Photoshop برای کامپیوترهایی با سیستم مک بودند به سر رسید. شرکت Adobe اعلام کرد که نرم افزار Photoshop CS3 را برای کامپیوتر های اینتل با سیستم عامل مک روانه بازار کرده است.

شرکت یاهو به منظور رفع مشکلات امنیتی که مدتی است در نرم افزار Yahoo Messenger بروز کرده٬ اعلام کرد به زودی وصله امنیتی خود را وارد بازار خواهد کرد.

شرکت موزیلا آخرین نسخه از مرورگر فایرفاکس را با نام FireFox 3.0 روانه بازار کرد تا بار دیگر بتواند رقابت بیشتری را با مایکروسافت انجام دهد.

به دنبال کشف چندین حفره امنیتی در نرم افزارهای مختلف مایکروسافت٬ غول نرم افزاری دنیا اعلام کرد که تا چند روز دیگر شش وصله امنیتی را وارد بازار خواهد کرد.

حالا برای علاقمندان به قرآن٬ نرم افزار قرآن برای موبایل در این سایت قرار داده میشود. کافیست روی کلمه قرآن در موبایل کلیک کنید.

قرآن در موبایل

دو خبر از دنیای IT

درباره ارزانی نمایشگرهای LCD

اینکه طلسم قیمت نمایشگرهای LCD به همت فراسو و سام سرویس شکسته شد و بالاخره قیمت آنها به کمتر از ۲۰۰ هزار تومان رسیده است٬ جای شادمانی بسیار و برگزاری چند شبانه روز پایکوبی دارد. البته این قیمت در آن سوی آب های نیلگون مدت ها بود که به کمتر از ۲۰۰ دلار رسیده بود٬ اما در این سوی همان آب های نیلگون حسرت به دل مانده بودیم که کی خواهد آمد!

نکته عجیب ماجرا این جاست که قیمت نمایشگر های ۱۵ اینچی LCD بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تومان گیر افتاده و تنها فشار ۱۷ اینچی هاست که تکانی به بازار داده است. توانایی خرید نمایشگر ۱۷ اینچی به قیمت ۲۱۰ هزار تومان و نمایشگر ۱۵ اینچی به قیمت ۱۷۸ هزار تومان برگ برنده ای برای نمایشگر های LCD خواهد بود٬ چرا که اگر دو سال گذشته را به یاد بیاورید٫ نمایشگر های ۱۷ اینچی CRT اختلافی بیش از ۱۲۰ هزار تومان با نمایشگر های ۱۷ اینچی LCD داشتند که این اختلاف از دو جهت کمتر شده است. اول اینکه این تفاوت مستقیم قیمت این دو خانواده به کمتر از ۶۰ هزار تومان رسیده و از سوی دیگر قیمت نمایشگرهی افت کلی داشته است.

خرید نمایشگر صفحه تخت معمولی ۱۷ اینچی تا دو سال پیش نیازمند حداقل ۱۴۰ هزار تومان بود٬ در حالی که هم اکنون مدل های بهتر را میتوان با کمتر از ۱۱۰ هزار تومان تهیه کرد. به هر حال فراسو و سام سرویس محصولاتی را با قیمت های کاهش یافته وارد بازار کرده اند که برای کارهای گرافیکی مناسب نیست٬ اما گزینه های مناسبی برای کارهای اداری و منزل خواهند بود.

کارت های Flash ۳۲ گیگابایتی

شرکت Sony با کمک فنی شرکت SanDisk موفق شد تا مدل ۳۲ گیگابایتی کارتهای حافظه Memory Stick Pro HG را تولید کند. این نمونه بالاترین میزان ظرفیت در بین کارتهای حافظه مبتنی بر چیپ های Flash را داراست که قابلیت تبادل اسمی داده تا ۴۸۰ مگابیت در ثانیه و استاندارد ارتباطی USB 2.0 را به همراه خواهد داشت٬ هر چند این مقدار هیچ گاه به صورت عملی قابل دسترس نخواهد بود. سیستم عامل و اختلالات عمومی سیستم های سخت افزاری در افت قابلیت های اسمی قطعات جانبی نقش پرزنگی ایفا خواهند کرد. Sony در بدترین شرایط امیدوارست که این قطعه بتواند داده ها را با سرعتی بین ۴۰ تا ۱۲۰ مگابیت در ثانیه ذخیره کند.

درباره زمان عرضه این محصولات به بازار و قیمت خرده فروشی آن اطلاعات بیشتر منتشر نشده است. در حال حاضر نمونه های هشت گیگا بایتی٬ بالاترین طرفیت کارتهای حافظه است که مانند برگ پاییزی٬ کف بازارهای فروش کامپیوتری را فرش کرده اند.

چشم ما روشن

سلام

مثل اینکه یواش یواش یه خبرهایی داره میشه. اول از همه صادق که برام نظر داد ولی اولش رو خیلی بد شروع کرده بود. بعدشم که آقای Hidden که از سولاخ موش دراومدنو برای سایت ما نظر دادند. مثل اینکه همه چیز داره مطابق با برنامه پیش میره..... تازگی ها هم یه خبر تو سایتشون نوشتند و از من, صادق شرف الدین و صالح جوهری به عنوان جاسوسان زیرزمینی نام برده اند که برای صادق افقهی خبر می بریم. البته اونطور که خودشون نظر داده بودند آدم باید خبر ها رو از خودش در بیاره و بنویسه. آخه آدم عاقل صادق افقهی که صالح رو مورد اتهام قرار داده بود که سایت Just4Balti برای صالحه٬ حالا تو در اومدی مینویسی که صالح جزو گروه زیرزمینیه.....؟! با این برداشت هات میشه فهمید خبرهاتو از کجات در میاری....!!!‌

البته اگر این خبرتو جزو جکها قرار بدی فکر میکنم بهترین جک خبرگزاریتون انتخاب بشه.

فعلا بای

Theme و Wallpaper برای موبایل های Sony Ericsson

امروز براتون Theme و Wallpaper میگذارم. البته این برای موبایل های Sony Ericsson هست ولی اگر از کمپنی های دیگر خواستید تو نظرات بنویسید حتما براتون جور میکنم.

Pakistan

XP

Linies

Eloquency

Buahah

Animated Rose