به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

Asus و سامسونگ

این جانب Asus از آن شرکت های نان و آب داری است که از بس پول از در و دیوار این موجود سرازیر می شود, هر ننه قمری آرزوی مدیریت آن را در سر می پروراند! مدیر عامل این شرکت در جلسه سهام داران که در تایوان برگزار شد, آمار و اطلاعاتی از فروش مادر برد اعلام کرد که مو بر تن مسوولان Foxconn راست کرد. این والا مقام اعلام کرد که Asus ظرف پنج ماه ابتدای سال 2007 میلادی موفق به فروش 23 میلیون قطعه مادربرد شده است و همچنان که ادعا شده, در سال بالغ بر 63 میلیون قطعه مادربرد تولید و در بازار های جهانی عرضه خواهد شد. البته قسمتی از تولیدات به شرکت های تولید کننده سیستم های کامل تحویل خواهد شد. این مدیر عامل خوب و نازنین درباره فروش کارت های گرافیک فرمود که مانند سال گذشته که بالغ بر 10 میلیون قطعه کارت گرافیک تولید و فروخته شد, امسال نیز در شرایط حداقلی, قادر به عرضه همین تعداد کارت گرافیک باشد. البته پیش بینی شده است که فروش کارت گرافیک در سال جاری با 10 تا 15 درصد رشد همراه باشد. در ادامه جلسه مجمع سهام داران با کلی خوش حالی با طرح های کلان آتی شرکت موافقت کردند و جلسه به خیر و خوشی به اتمام رسید. درباره فروش مادربرد این نکته را اضافه کنم که فروش مادر برد شرکت های بزرگی مانند MSI و Gigabyte حول و حوش 20 میلیون قطعه در سال است. نکته جالب تر این است که تعدادی از مادربردهای شرکت Gigabyte که سابق بر این در مجموعه های صنعتی Foxconn تولید می شد, هم اکنون توسط Asus  تولید می شود, پیش بینی شده است که شرکت های Asus با 63 میلیون, Foxconn با 50 میلیون, ECS با 35 میلیون و Gigabyte با 18 میلیون قطعه تا انتهای سال جاری در مجموع بالغ بر 190 میلیون قطعه انواع مادربرد تولید کنند.


کلوپ تولید کنندگان هارددیسک های یک ترابایتی (معادل 1024 گیگابایتی) سه تایی شد. هفته گذشته شرکت سامسونگ اعلام کرد که خانواده جدیدی از هارددیسک های ۳.۵ اینچی با نام SpinPoint F1 وارد بازار خواهد کرد. این خانواده شامل مدل های 320, 500, 750 و 1024 گیگا بایت خواهند بود. سرعت گردش موتور اصلی آن 7200 دور در دقیقه است و بسته به ظرفیت های مختلف از بافر های 16 و 32 مگابایتی استفاده خواهد کرد. حداقل زمان جستجوی داده در این خانواده ذخیره سازی در حدود ۸.۹ میلی ثانیه و زمان تاخیر در دسترسی به داده ها در حدود ۶.۷میلی ثانیه اعلام شده است. این مدل ها بر اساس استاندارد ارتباطی SATA که قابلیت تبادل 300 مگا بایت داده را با کامپیوتر دارد, تولید شده و شامل دو تکنولوژی ویژه و اختصاصی سامسونگ است که به کمک آنها صدای کمتری توسط موتور اصلی هارددیسک تولید می شود و کیفیت کلی قطعه نیز افزایش خواهد یافت. ارایه مدل یک ترابایتی توسط سامسونگ دو ویژگی جالب دارد: اول اینکه، انحصار Seagate و Hitachi  را در این حوزه شکست و شرکت ثالثی را با ویژگی های غیر تکراری وارد این عرصه کرد. دیگر اینکه، تکنولوژی ارایه شده توسط این شرکت فراتر از تکنولوژی مورد استفاده در رقبای دوگانه قرار دارد. Hitachi در مدل یک ترابایتی خود از پنج پلاتر 200 مگا بایتی و Seagate از چهار پلاتر 250 مگابایتی استفاده کرده است، در صورتی که سامسونگ در مدل متحورانه خود از سه پلاتر 334 مگا بایتی استفاده کرده است که علاوه بر کاهش وزن و حجم قطعه، انرژی کمتری مصرف کرده و قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده منطقی تر خواهد بود. سامسونگ بزرگ ترین تولید کننده قطعات نیمه رسانا و تولید کننده جزئی هارددیسک، با این حرکت جایگاه ویژه ای در صنعت تولید ذخیره سازها برای خود دست و پا کرده است.

آخرین مدل های نوکیا

۶۲۷۲

۶۱۲۱

۳۵۰۰

۷۵۰۰

خبرهای گوناگون

پاناسونیک موفق به ساخت نسخه ۱۶ گیگا بایتی کارت حافظه P2 برای دوربین های دیجیتالی شد. در حال حاضر فقط نسخه ۸ گیگابایتی این کارت حافظه در بازار های جهانی وجود دارد و پاناسونیک پیش بینی می کند با عرضه این محصول جدید٬ محبوبیت دوربین های دیجیتالی افزایش یابد. این در حالی است که شرکت سامسونگ یکی از بزرگترین شعبه های خود را برای توید کارت های حافظه در ایالت تگزاس آمریکا تاسیس کرد. این شرکت با سرمایه گذاری سه و نیم میلیارد دلاری راه اندازی شده است تا نقش سامسونگ در بازارهای جهانی کارت های حافظه پر رنگ تر شود.
پیش بینی می شودفروش نرم افزارهای چین Service Oriente که به SOA معروفند از ۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۵ به ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ بالغ گردد. به گزارش IDC این معماری جدید در نرم افزارها? تغییر عمده ای در بازار IT چین به جای خواهد گذاشت. انتظار می رود بازار سنتی نرم افزار تحت تاثیر این سیستم جدید قرار گیرد و به SOA روی آورد.
شرکت مایکروسافت به دنبال انعقاد قرار داد جدیدی با شرکت کره ای LG قصد دارد فعالیت خود را در حوزه نرم افزارهای متن باز افزایش دهد. LG در این همکاری قصد دارد دستگاه هایی را تولید کند که با نرم افزارهای متن باز سازگاری بیشتری داشته باشندو شرکت LG پیش از این نیز دستگاه هایی را با نام نرم افزارهای متن باز روانه بازار کرده بود.
شرکت کداک به فناوری جدیدی دست یافته است که میتواند در آینده جایگزین فلش در دوربین های دیجیتالی شود. کداک که عنوان بزرگ ترین تولید کنند دوربین های دیجیتالی تصویر برداری در جهان را به خود اختصاص داده?‌امیدوار است در آینده نزدیک حسگرهای هوشمند را جایگزین فلش های دیجیتالی کند. این حسگر مراحل آزمایش را با موفقیت پشت سر گداشته است و به زودی در محصولات جدید کداک به کار گرفته خواهد شد.
محققان ژاپنی سیستمی را طراحی کرده اند که به ربات ها اجازه می دهد مخارت های ارتباطی و مدل های محاوره ای را یاد بگیرند. آنان سیستم مذکور را اولین سیستم جان توصیف کرده اند که به ربات ها امکان می دهد فرار از یادگیری برخی اسم ها٬ جملات را هم درک کنند. بنابر اعلام موسسه ملی فن آوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن٬ با طراحی سیستم یاد شده٬ ربات ها از این پس به مهارت های ارتباطی دست می یابند و می توانند از راه گفت و گو با افراد به درستی منظور آنان را در موقعیت های مختلف درک کنند.

آغاز جنگ روبوت ها با انسان

کشور چین که به یکی از بزرگ ترین مراکز اقتصادی جهان تبدیل شده است٬ در اوایل سال جاری میلادی ساخت نخستین روبوت هوشمند خود را برای حضور در عملیات جنگی و نظامی به اتمام رساند. این روبوت که VanguardNo.1 نام دارد٬ بیشتر برای شناسایی مواضع دشمن استفاده می شود و می تواند پس از قرار گرفتن در موقعیت٬‌بمب های کار گذاشته شده را خنثی کند و با حملات پیاپی دشمن را از پای در بیاورد.
VanguardNo.1 که با سرعت دو متر برثانیه حرکت می کند٬ به یک هوش مصنوعی مجهز شده است تا در مواقع لزوم به تنهایی تصمیم گیری کند. علاوه بر این٬ فرماندهان نظامی به کمک دستگاه بی سیم حود می توانند کنترول این روبوت را در اختیار بگیرند و با ارسال پیام های صوتی٬ آن را هدایت کنند. روبوت هوشمند چینی ها قادر است پس از شناسایی بمب یا موقعیت دشمن٬ از آن تصویر برداری کند و از طریق فناوری بی سیم٬ در کوتاه ترین زمان ممکن تصاویر تهیه شده را به ماموران پلیس انتقال دهد. دوربین نصب شده روی VanguardNo.1 به حسگرهایی مجهز شده است که می تواند حجم و وزن بمب ها را به طور دقیق شناسایی کند و این اطلاعات را در اختیار مسولان خود بگذارد تا آن ها بتوانند بهترین تصمیم ممکن را در مواقع حساس اتخاذ کنند.
در این روبوت توانایی تشخیص فاصله میان اجسام مختلف نیز وجود دارد و به راحتی می تواند اشیا مفید را از اشیا مضر شناسایی کند. اگر یک سلاح گرم در اختیار VanguardNo.1 قرار داده شود٬ مانند افسر نظامی یه جنگ دشمن می رود و گلوله های خود را دقیقا به هدف می زند.

 

خبرهای کوتاه

تاکنون بیش از یک میلیون کنسول بازی Play Station 3 در اروپا فرخته شده استو این در حالی است که Wii همچنان پرفروش ترین کنسول بازی در اروپا محسوب می شود.شرکت مایکروسافت به دنبال افزایش محبوبیت کنسول بازی Wii در بازارهای جهانی٬ اعلام کرده است که به زودی قیمت کنسول خود را با نام Xbox 360 کاهش خواهد داد. این شرکت قصد دارد نسل جدید کنسول بازی خود را با قیمت ۱۹۹ دلار در بازار های جهانی به فروش برساند.

در مرحله پنجم مزایده شماره های رند و مرتب تلفن همراه٬ بالاترین قیمت به سیم کارت شماره ۰۹۱۲۷۷۷۷۷۷۷ با قیمت ۵۷۷ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۷۷۷ ریال و کمترین قیمت به سیم کارت شماره ۰۹۱۲۷۷۷۰۷۰۸ با قیمت ۵ میلیون و یک ریال٬ تعلق گرفت. هر ماه دو هزار شماره رند و مرتب تلفن همراه در تهران و استان ها به تفکیک به مزایده گذاشته می شود. برگزاری این مزایده ها هر ماه در استان ها از طریق اخبار استانی و پارچه نویسی و در تهران به صورت درج آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار اطلاع رسانی می شود.

شرکت سیمانتک که در زمینه امنیت فناوری اطلاعات فعال است٬ سپتامبر امسال نسخه جدید خود را با نام Hamlet به بازار ارایه خواهد کرد. این شرکت مدعی است Hamlet همه احتیاجات شبکه های سازمانی یک شرکت را برآورده خواهد کرد. این در حالی است که IT Vision که هر سال افدام به اهدای جوایزی به بهترین نرم افزار سال می کند و کاندیداها بر اساس آراس شرکت های پیشرو در IT انتخاب می شوند امسال شرکت نرم افزاری ضد ویروسی پاندا را برنده این جایزه انتخاب کرد. آن هم به دلیل راهبردهای تجاری و بازاریابی٬ بهترین نرم افزار شناختند. نرم افزار های Bit Difender, ESET و Red Hat نیز سایر نامزد های این جایزه بودند.

آخرین گوشیهای ساخته شده توسط سونی اریکسون

K530i

K850i

W910i

W960i

Z250i

Z320i

از عکسها تمام جزئیات قابل مشاهده هستند٬ تنها نکته ای که قابل اهمیت و شایان ذکر است ۵ مگاپیکسلی بودن  K850i