به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

به دنیای IT خوش آمدید

خبر. برنامه. عکس. موبایل. کامپیوتر IT و ....

عکس٬در این سایت و در آن سایت

سلام

یکی از بچه ها از من در خواست عکس های با حال کرده بود و من هم در این پست به خواسته ایشان جامه عمل می پوشانم. راستی سعید نجفی در وبلاگش خودش عکس سفر به مشهد را گذاشته است از علاقمندان به این سفر و حواشی آن دعوت می شود که به سایت ایشان سری زده شود.

چند خبر کوتاه از دنیای کامپیوتر

* شرکت گوگل نرم افزار Google Desktop خود را برای نخستین بار در اختیار کاربران Mac گذاشت. این افراد تا کنون از نرم افزار مخصوص شرکت اپل با نام Spotlight استفاده می کردند.

* شرکت گوگل اعلام کرد٬ از ژوئن ۲۰۰۵ که نرم افزار Google Earth عرضه شد٬ تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از این نرم افزار بارگذاری شده است.

* مرکز حفظ و نگهداری از دامنه های اینترنتی (ICANN) پس از انچام بررسی های فراوان اعلام کرد که با ثبت سایت های اینترنتی غیر اخلاقی با پسوند .xxx مخالف است.

* شبکه سراسری تلویزیون ژاپن (NHK) از قول وزارت اقتصاد و بازرگانی این کشور اعلام کرد که طبق توافقی که میان این وزارتخانه با مسولان آموزش و پرورش این کشور انجام گرفته٬ در آینده نزدیک در حدود چهارصد هزار کامپیوتری که در برخی مدارس این کشور با سیستم عامل ویندوز و به خصوص ویندوزهای ۹۸ و ME کار می کنند٬ به سیستم عامل لینوکس تغییر پیدا خواهند کرد.

در یک سیمینار آموزشی که در شهر توکیو و با حضور دو هزار نفر از معلمان٬ مقامات و مسولان موسسات آموزشی برگزار شد٬ با توجه به اینکه سیستم عامل های قدیمی ویندوز توان جوابگویی به خواست های امروزی را ندارند و در ضمن ویندوزهای جدید نیز با قیمت های خاصی به فروش می رسند٬ حاضران به این جمع بندی رسیدند که مهاجرت قسمتی از سیستم عامل های مور استفاده از ویندوز به لینوکس گریز ناپذیر است٬ چرا که اکثر نسخه های جدید انواع سیستم عامل های لینوکس با قیمتی بسیار کمتر و حتی رایگان و با آخرین تکنولوژی روز در دسترس کاربران قرار می گیرد. بنابراین هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اقتصادی٬ استفاده از این سیستم عامل٬ در بسیاری موارد بر استفاده از ویندوز ارجحیت دارد.

مشهد الرضا

چند روز با هیئت سید الشهدا در مشهد گذشت...

گوشی های محبوب سال

تهیه فهرستی از گوشی های محبوب و پرطرفدار با توجه به تنوع فراوان آنها و قابلیت ها و امکانات مختلف موبایل های مختلف کار ساده ای نیست. البته ناگفته نماند که ما از معرفی گوشی های هوشمندی که در بازار ایران ناشناخته هستند و کاربر وطنی آشنایی زیادی با آنها ندارد خودداری کردیم. به هر حال گوشی های زیادی به طور قطع از جمله برترین و محبوب ترین گوشی های یک سال اخیر بوده اند که اکثرا ظرف چند ماه اخیر روانه بازار شده اند.